Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Liz
TitelDiversity between and within.
Approaches to teaching about distant place in the secondary school curriculum.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 46 (2014) 2, S. 276-299Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2013.785029
SchlagwörterSecondary School; Curriculum; Unterrichtsmethode; Geografie; Konzept; Vielfalt
AbstractThis study outlines some challenges of teaching about distant place and demonstrates how different strategies can influence school students' framings of diversity. The analysis is based on an interpretive case study of 13-14? year-old students learning about Japan in a UK school. Their changing representations of Japan were tracked in detail over a 10? week period of study. The findings show that students' representations of Japan were multi-stranded, demonstrating different levels of sophistication depending on the aspect of the country under consideration. Learning activities that enabled contact with the lives of young people from the distant place or that involved multiple images were shown to challenge stereotypes and to encourage more nuanced understandings of diversity between and within.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: