Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMäättä, Kaarina (Hrsg.); Uusiautti, Satu (Hrsg.)
TitelTime for health education.
QuelleFrankfurt, Main: P. Lang (2014), 140 S.Verfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-631-64935-5; 978-3-631-64935-0
SchlagwörterSchule; Gesundheitserziehung; Gesundheitsverhalten; Finnland
Abstract"Health and healthy life styles are something that we all would like to induce in our youths and children. This book provides a new perspective for health education. It represents Finnish ideas and solutions of health education and provides analyses of health promotion. In today's world, health education is expected to offer holistic information and increase understanding about the communal and environmental health issues along with individual choices and concern over fellow humans. This book presents a multidimensional analysis starting from the history of health education to the most current innovative health concepts. The book also includes hands-on examples of health promotion at various education levels." (publisher's description). Content: Forewords (5-6); Kaarina Määttä, Satu Uusiautti: The Value and Implementation of Health Education (11-20); Maija Rask, Satu Uusiautti, Kaarina Määttä: Health - The First Prerequisite of the Joy of Life (23-34); Outi Hyry-Honka, Kaarina Määttä, Satu Uusiautti: The Role of Health Capital in Health Promotion (37-47); Ani Kunnari, Kaarina Määttä, Satu Uusiautti: The Concept of the Experience-Based Capital of Physical Exercise (ECPE) (49-62); Maija Rask, Satu Uusiautti, Kaarina Määttä: The Fourth Level of Health Literacy (63-82); Marika Savukoski, Kaarina Määttä, Satu Uusiautti: How to Use Positive Psychology to Beat Anorexia? (85-99); Sanna Hoisko, Satu Uusiautti, Kaarina Määttä: How to Overcome Bullying at School? (101-114); Teija Koskela, Kaarina Määttä, Satu Uusiautti: Pupil Welfare Work in Finnish Schools (117-130); Satu Uusiautti, Kaarina Määttä: How to Promote the Healthy Development of Human Resources in Children and Youth? (131-140).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: