Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKriz, Willy Christian (Hrsg.)
TitelThe shift from teaching to learning.
Individual, collective and organizational learning through gaming simulation.
QuelleBielefeld: Bertelsmann (2014), 380 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-7639-5420-9; 978-3-7639-5421-6
SchlagwörterLehrmethode; Computerspiel; Unterricht; Simulation
Abstract"This reader presents selected and reviewed full papers on science, research, art and craft of gaming simulation. All papers were submitted to the conference 'The shift from teaching to learning: individual, collective and organizational learning through gaming and simulation', held by the International Simulation and Gaming Association in July 2014. The contributions present innovative ideas in education and training with simulation games, covering various topics from Gaming design to Learning Gain, Gaming/ Simulation for Business and Management, Logistics, Urban Gaming and Environment. The authors also focus on a wide range of themes related to theory, research and practice in the field of gaming simulation. The complete set of all papers and abstracts of posters and workshops is published with wbv as CD-Rom Proceedings." (publisher's description).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: