Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraf, Lukas; u.a.
TitelDuale Studiengänge im globalen Kontext.
Internationalisierung in Deutschland und Transfer nach Brasilien, Frankreich, Katar, Mexiko und in die USA; Studie im Auftrag des Deutschen Akademischen Austauschdienstes (DAAD) = Dual study programmes in global context. Internationalisation in Germany and transfer to Brazil, France, Qatar, Mexico aqnd the US.
QuelleBonn: DAAD (2014), 129 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDokumentationen und Materialien. 77
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-87192-913-7
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-102953 urn:nbn:de:0168-ssoar-418042
SchlagwörterLehre; Auslandsbeziehungen; Berufsausbildung; Studium; Berufsbegleitendes Studium; Internationalität; Praxis; Student; Ausland; Brasilien; Frankreich; Katar; Mexiko; USA
AbstractThis exploratory study is devoted in equal measure to the status quo and the future perspectives of the internationalisation of dual study programmes, a special hybrid form of vocational training and higher education developed in Germany. The authors examine both the degree of internationalisation of existing dual study programmes in Germany (with special emphasis on students' geographical mobility) and the possibilities and limits of systematically transferring this emergent educational model to selected countries. Two recent trends have helped put issues of internationalisation and the transfer of German education concepts higher up on the policy agenda again: first, the current economic situation in Germany, which has remained robust despite the recent financial and economic turmoil, reflected most importantly in comparatively low levels of youth unemployment. Dual vocational education and training models are seen as a key factor contributing to this success. Second, the concept of dual studies reflects an emergent model of skill formation at the nexus of initial vocational training and tertiary education. This innovative hybrid form is seen as having the potential to play a crucial role in the development of competencies for twenty-first-century occupations, not least against the backdrop of the pressing skills gap. (DIPF/author).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: