Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilova, Iveta; Yaqub, Michael Mead; Palandjian, Garine
TitelPedagogies of space.
(Re)mapping national territories, borders, and identities in Post-Soviet textbooks.
QuelleAus: Williams, James H. (Hrsg.): (Re)constructing memory: school textbooks and the imagination of the nation. Rotterdam: Sense Publ. (2014) S. 103-128Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 126-128
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-6209-654-7
SchlagwörterFibel; Grundschule; Nationalbewusstsein; Staat; Ukraine; Erstleseunterricht; Lettland; Armenien; Heimatgefühl; Transformation; Grundschule; Fibel; Erstleseunterricht; Nationalbewusstsein; Staat; Transformation; Heimatgefühl; Armenien; Lettland; Ukraine
AbstractNagorno-Karabakh is caught in a terse tug-of-war between Armenia and Azerbaijan. South Ossetia, also in the south Caucasus, is a fuse for conflict between Georgia and Russia. Transdniester, on the eastern border of Moldova, likewise remains an unrecognized breakaway state. Clearly, battles over borders and disputes about space-who it belongs to and who belongs to it-continue to rage in the vast territory of the former Soviet Union. Since the collapse of the socialist bloc in 1991, a host of new states have asserted manifold, sometimes explosive, claims to their territory, their home. Such claims have been central to geopolitical disputes and scholarly research.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: