Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Sprow Forté, Karin (Hrsg.); Taylor, Edward W. (Hrsg.); Tisdell, Elizabeth J. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Financial literacy and adult education. |
Quelle | San Francisco: Jossey-Bass (2014), 104 S. |
Reihe | New directions for adult and continuing education. 141 |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-118-85003-3; 978-1-118-85003-9 |
Schlagwörter | Bildung; Grundbildung; Frau; Bildung; Erwachsenenbildung; Frau; Familienbildung; Aufsatzsammlung; Ökonomie; Erwachsenenbildung; Familienbildung; Aufsatzsammlung; Benachteiligung; Benachteiligter Jugendlicher |
Abstract | Many adults attend financial education classes to help them make more informed financial decisions, based on their knowledge of their financial situation available cash or funds planned expenditures. This volume brings together scholars from the fields of adult education and financial literacy and covers topics that reveal the interrelatedness of the two fields. They show how concepts and knowledge about adult education can be utilized in and illuminate financial education, and they offer insights about how financial education, as an eminently practical subject, shows adults learning and putting their new knowledge into action. (Verlag). |
Erfasst von | Deutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn |
Update | 2014/4 |