Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelPISA 2012 results. 3. Ready to learn. Students' engagement, drive and self-beliefs.
Revised version, April 2014.
Gefälligkeitsübersetzung: PISA 2012 Ergebnisse. 3. Bereit zu lernen. Engagement, Motivation und Selbstvertrauen der Schüler.
QuelleParis (2014), 520 S.
PDF als Volltext (Revised version 2014)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePISA
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1996-3777
ISBN978-92-64-20116-3; 978-92-64-20117-0
DOI10.1787/9789264201170-en
SchlagwörterBildungsmotivation; Motivationsförderung; Selbstbewusstsein; Bildungspolitik; Eltern; Lehrer; Mathematik; Reformpolitik; Schüler; Schule; Selbstbewusstsein; Welt; Lernmotivation; Schulleistung; Bildungspolitik; Auswirkung; Internationaler Vergleich; Lernerfolg; Bildungsförderung; Benachteiligtenförderung; Bildungsförderung; Eltern; Schule; Sekundarstufe I; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Schulleistung; Lernmotivation; Mathematik; Reformpolitik; Sozioökonomischer Faktor; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Welt; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Benachteiligter Jugendlicher
AbstractThis third volume of PISA 2012 results explores students' engagement with and at school, their drive and motivation to succeed, and the beliefs they hold about themselves as mathematics learners. The volume identifies the students who are at particular risk of having low levels of engagement in, and holding negative dispositions towards, school in general and mathematics in particular, and how engagement, drive, motivation and self-beliefs are related to mathematics performance. The volume identifies the roles schools can play in shaping the well-being of students and the role parents can play in promoting their children's engagement with and dispositions towards learning. Changes in students' engagement, drive, motivation and self-beliefs between 2003 and 2012, and how those dispositions have changed during the period among particular subgroups of students, notably socio-economically advantaged and disadvantaged students, boys and girls, and students at different levels of mathematics proficiency, are examined when comparable data are available. Throughout the volume, case studies examine in greater detail the policy reforms adopted by countries that have improved in PISA. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: