Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCook, Philip J.; Dodge, Kenneth; Farkas, George; Fryer, Roland G.; Guryan, Jonathan; Ludwig, Jens; Mayer, Susan; Pollack, Harold; Steinberg, Laurence
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelThe (surprising) efficacy of academic and behavioral intervention with disadvantaged youth.
Results from a randomized experiment in Chicago.
Gefälligkeitsübersetzung: Die (überraschende) Wirksamkeit schulischer und verhaltensgerichteter Interventionen bei benachteiligten Jugendlichen. Ergebnisse eines randomisierten Experiments in Chicago.
QuelleCambridge, Mass. (2014), 59 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 19862
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Verhaltenstraining; Verhaltensänderung; Mathematik; Schulleistung; USA; Verhaltenstraining; Schulerfolg; Kognitive Kompetenz; Bildungsförderung; Benachteiligtenförderung; Bildungsförderung; Förderungsmaßnahme; Sekundarstufe I; Schulerfolg; Schulleistung; Soziales Verhalten; Mathematik; Qualifikationsentwicklung; Benachteiligter Jugendlicher; Schwarzer; Chicago, Ill.; USA
AbstractThere is growing concern that improving the academic skills of disadvantaged youth is too difficult and costly, so policymakers should instead focus either on vocationally oriented instruction for teens or else on early childhood education. Yet this conclusion may be premature given that so few previous interventions have targeted a potential fundamental barrier to school success: 'mismatch' between what schools deliver and the needs of disadvantaged youth who have fallen behind in their academic or non-academic development. This paper reports on a randomized controlled trial of a two-pronged intervention that provides disadvantaged youth with non-academic supports that try to teach youth social-cognitive skills based on the principles of cognitive behavioral therapy (CBT), and intensive individualized academic remediation. The study sample consists of 106 male 9th and 10th graders in a public high school on the south side of Chicago, of whom 95% are black and 99% are free or reduced price lunch eligible. Participation increased math test scores by 0.65 of a control group standard deviation(SD) and 0.48 SD in the national distribution, increased math grades by 0.67 SD, and seems to have increased expected graduation rates by 14 percentage points (46%). While some questions remain about the intervention, given these effects and a cost per participant of around $4,400 (with a range of $3,000 to $6,000), this intervention seems to yield larger gains in adolescent outcomes per dollar spent than many other intervention strategies. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: