Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDaly Thompson, Katrina
TitelRepresenting Language, Culture, and Language Users in Textbooks: A Critical Approach to Swahili Multiculturalism.
QuelleIn: The modern language journal, 97 (2013) 4, S. 947-964Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch; swahili Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interkulturelles Lernen; Lehrwerk; Native Speaker; Standardsprache; Suaheli
AbstractUsing a framework of critical multiculturalism and contrasting it to liberal and conservative approaches to multiculturalism (Kubota, 2004), this article offers a critical analysis of the representations of Swahili users and their cultures in five widely used introductory Swahili as a foreign language textbooks. Findings indicate that while one book takes a conservative approach to multiculturalism, the liberal approach dominates, with reference made to both coastal Swahili first language users and a variety of second language users. However, because all of the textbooks discuss a singular abstract culture without connecting it to any of the categories of Swahili users they identify, the result of both liberal and conservative approaches is a failure to teach culture. The article concludes with suggestions for using critical multiculturalism to help learners understand the diverse linguistic and cultural practices and perspectives of language users rather than abstract notions of a (standard) language or a unified culture. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: