Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmuzie, Grace Lee; Spinner, Patti
TitelKorean EFL Learners' Indefinite Article Use with Four Types of Abstract Nouns.
QuelleIn: Applied linguistics, 34 (2013) 4, S. 415-434Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 4; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
DOI10.1093/applin/ams065
SchlagwörterEmpirische Forschung; Artikel (Ling); Nomen; Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Korea
AbstractThe study investigates Korean-speaking EFL learners' article use with four different categories of abstract nouns. The categories, which are based on boundedness and countability, are state nouns, continuous-action nouns, non-continuous action nouns, and bounded independent nouns. Fifty Korean intermediate-level learners of English participated in a forced choice task in which they chose an indefinite article (a/n) or null article with these nouns in context. A one-way analysis of variance compared accuracy rates across the four different types of abstract nouns. The results showed that learners' article use is influenced by noun type. The accuracy rate was highest for the bounded independent and lowest for the non-continuous action nouns. The authors propose that the heterogeneous nature of the category of abstract nouns should be addressed in research and pedagogy. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: