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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This study examined the relationships among motivation for learning kanji (i.e., Chinese characters utilized in the Japanese writing system), attitudinal dispositions toward Japan and Japanese, and kanji proficiency utilizing self-determination theory (SDT). L1 Chinese learners of Japanese (N = 112) took a kanji test and responded to a questionnaire designed to measure seven types of motivation. The results of seven multiple stepwise regression analyses showed that: (1) intrinsic motivation significantly predicted higher kanji proficiency; (2) introjected regulation significantly predicted lower kanji proficiency; (3) negative attitudes toward L2 speakers significantly predicted amotivation; (4) positive attitudes toward L2 speakers was not a significant predictor of any type of motivation, and; (5) the perceived importance of Japan positively predicted all types of motivation but did not predict kanji proficiency, suggesting that a belief in the power of the L2 country is important in terms of initiating and sustaining motivation, but does not directly influence L2 proficiency. (Verlag).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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0346-251X
Tanaka, Mitsuko: Examining kanji learning motivation using self-determination theory. 2013.
3205016
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