Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMachida, Sayuki
TitelKanji Learning in a Mixed Class of Students from Character and Non-Character Based Language Backgrounds.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 10 (2013) 1, S. 17-34
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fremdsprachenunterricht; Zeichen; Lernerfahrung; Japanischunterricht; Empirische Forschung; Lernerfahrung; Lernmethode; Methodik; Vergleichende Analyse; Sprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Japanischunterricht; Zeichen
AbstractThis paper presents findings of a study which investigated how students' language background (i.e. character-based or non-character based L1) influenced the way they learned kanji in the same classroom (i.e. with the same instruction). The study was conducted in an intermediate level, kanji-focused course where a core group of the cohort were non-character based L1 background (NCB: English) learners. The study examines the NCB students' kanji learning in the course, in comparison to that by character based L1 (CB) learners in the same course, and explores the different performance of the CB and NCB learners. The findings indicated that the instruction in class assisted both the NCB and CB learners to improve their kanji learning. The different performance of each group suggested different paths to learning kanji. However, their test results showed a significant overlap in their kanji, thus suggesting some common progression of kanji learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: