Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoghaddam, Masoud Yazdani; Faruji, Laleh Fakhraee
TitelCooperative Tasks and Lexical Development of EFL Learners.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 17 (2013) 2, 10 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gruppenarbeit; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Partnerarbeit; Aufgabenstellung; Iran
AbstractThis study has been an attempt to investigate the impact of cooperative tasks on the lexical development of Iranian intermediate EFL learners. Sixty male and female students, who had scored homogeneously in a teacher-made proficiency test, participated in this study. Both the control and the experimental groups participated in a multiple-choice pre-test of vocabulary. After undergoing a course of eight sessions, through which the experimental group was taught through the use of cooperative tasks and the control group through the use of traditional techniques, both groups took part in a vocabulary post-test. The data analysis revealed a significant difference between the performances of the two groups, with the experimental group outperforming the other. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: