Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStevens, Vance
TitelWhat's with the MOOCs?
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 16 (2013) 4, 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterLehrer; Lernen; Unterricht; Fremdsprachenunterricht; E-Learning; Internet
AbstractThe world of higher education is abuzz with this MOOC thing. The success of the connectivist MOOC model has been proof of concept that courses can be run for thousands of students at a time, and universities are jumping on the bandwagon in droves. On the other hand, whereas tools to implement MOOCs are proliferating, and universities are experimenting with them in a big way, they are being mounted on a loss-leader basis at present, and many respond, when asked what they think of MOOCs, that they have never heard of them. In this article, the authors will explain what a MOOC is, examine some precursors of MOOCs, and track how the MOOC hydra has evolved at least two heads since 2008. Finally, they will come to some understanding of the significance of MOOCs with respect to language learning and teacher training. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: