Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Senlin; Chen, Ang; Sun, Haichun; Zhu, Xihe
TitelPhysical activity and fitness knowledge learning in physical education.
Seeking a common ground.
Gefälligkeitsübersetzung: Lernen von körperlicher Aktivität und Wissen über Fitness im Sportunterricht. Suchen nach einer Gemeinsamkeit.
QuelleIn: European physical education review, 19 (2013) 2, S. 256-270Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X13486058
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Lernen; Motivation; Schüler; Wissen; Fitness; Lernmotivation; Schulsport; Sportunterricht; Aktivität; Schüler; Aktivität; Lernen; Lernmotivation; Motivation; Bewegung (Motorische); Fitness; Schulsport; Sportunterricht
AbstractMotivation to learn is a disposition developed through exposure to learning opportunities. Guided by the expectancy-value theory of Eccles and Wigfield (1995), this study examined the extent to which expectancy belief and task value influenced elementary school students' physical activity and knowledge learning in physical education (PE). Students (N = 753) from 15 US public schools contributed student-level and class-level data. With a 2-level design, the data were analyzed using hierarchical linear modeling. Physical activity (t = 3.18; p ( .01) positively predicted fitness knowledge. Attainment value (i.e. perception of importance) as the only expectancy-value construct, significantly predicted fitness knowledge (t = 3.07; p ( .01), when physical activity was held constant. As the physical activity intensity increased, the positive prediction of attainment value to knowledge attenuated and then turned negative (t = -3.10; p ( .01). The study indicated that although a physically-active context helps students to make sense of fitness knowledge, a vigorous context shifts their motivation away from cognitive learning, toward physical participation. To resolve the difficulty of attaining learning objectives both physically and cognitively, PE teachers may want to maintain an active learning context with moderate physical intensity. Future research should address the effect of learner motivation on dual or multiple learning outcomes in PE. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: