Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGleibs, Ilka H.; Täuber, Susanne; Viki, G. Tendayi; Giessner, Steffen R.
TitelWhen what we get is not what we want. The role of implemented versus desired merger patterns in support for mergers.
QuelleIn: Social psychology, 44 (2013) 3, S. 177-190Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-9335; 2151-2590
DOI10.1027/1864-9335/a000102
SchlagwörterGruppenzugehörigkeit; Einstellung (Psy); Emotion; Psychologie; Psychologie; Theorie; Fairness; Fairness; Theorie
AbstractBy integrating an intergroup perspective on mergers with discrepancy theories, we argue that merger partners aim for merger patterns that best benefit their group's standing. Importantly, we hypothesize and show that the discrepancy between what merger partners want and what they actually get affects outcomes essential to merger success. Specifically, we demonstrate that perceived fit between the implemented and the desired merger pattern predicts support for the merger. We further show that this effect is mediated by perceived fairness (Study 1) and emotional reactions to the merger (Study 2). Our findings are generalized across a field study that investigate a real merger between two institutions of higher education (Study 1) and an experiment (Study 2). (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: