Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXiu, Lin; Gunderson, Morley
TitelCredential effects and the returns to education in China.
Gefälligkeitsübersetzung: Zulassungseffekte und Bildungsertrag in China.
QuelleIn: Labour : review of labour economics and industrial relations, 27 (2013) 2, S. 225-248
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1121-7081; 1467-9914
DOI10.1111/labr.12009
SchlagwörterBildungsniveau; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Schulbildung; Einkommenseffekt; Lohnhöhe; Qualifikation; Dauer; Auswirkung; Qualität; China
AbstractUsing the China Household Income Project (CHIP) data for 1995 and 2002, we examine the returns to education in China, separating out credential effects from pure years-of-schooling effects. The results are broadly consistent with the implications of China moving towards a market-oriented economy: increasing returns to education where both years of schooling and credentials from completing key phases are rewarded; a decline in the importance of credentials as firms have more discretion to select the best-suited employees irrespective of their credentials; more emphasis on credentials in the state sector; less emphasis on credentials for long-tenured employees for whom the employer has more opportunity to assess productivity without relying on credentials; and a greater importance of credentials for females for whom the value of such signals may be more important. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Labour : review of labour economics and industrial relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: