Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Reinhardt, Sibylle |
---|---|
Titel | Teaching for democratic learning. |
Quelle | Aus: Print, Murray (Hrsg.); Lange, Dirk (Hrsg.): Civic education and competences for engaging citizens in democracies. Rotterdam u.a.: Sense Publ. (2013) S. 99-109
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Civic and political education. 3 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-94-6209-147-4; 978-94-6209-172-6 |
DOI | 10.1007/978-94-6209-172-6_8 |
Schlagwörter | Erziehung; Demokratische Bildung; Zukunftsorientierung; Staatsbürgerliche Erziehung; Konfliktlösung; Demokratie; Deutschland; Erziehung; Politische Bildung; Politisches Verhalten; Schule; Wissenschaftliches Arbeiten; Lernmotivation; Konfliktlösung; Wertorientierung; Problemorientierter Unterricht; Lebensnähe; Schule; Lernbedingungen; Lernmotivation; Problemorientierter Unterricht; Demokratie; Politische Bildung; Politisches Verhalten; Wertorientierung; Wissenschaftliches Arbeiten; Lebensnähe; Deutschland |
Abstract | The author argues that democracies need specific teaching strategies to help students become competent democratic citizens. In this chapter she draws upon the Beutelsbach Consensus of the 1970s for strategies to teach citizenship education including three basic principles for democratic learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/2 |