Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDeVillar, Robert A. (Hrsg.); Jiang, Binbin (Hrsg.); Cummins, Jim (Hrsg.)
TitelTransforming education.
Global perspectives, experiences and implications.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2013), X, 280 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducational psychology. 24
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1943-8109
ISBN1-4331-2037-2; 978-1-4331-2037-4
SchlagwörterBildungsforschung; Fallstudie; Bildungssystem; Bildungsreform; Schulreform; Schulentwicklung; Schulleitung; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Curriculumreform; Computerunterstützter Unterricht; Inklusion; Ausbildungsprogramm; Auslandsstudium; Internationaler Vergleich; Qualitätsentwicklung; PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Chile; China; Finnland; Indien; Korea, Republik; Sierra Leone; Singapur; Türkei; Vereinigte Arabische Emirate
AbstractThis research-based volume presents a substantive, panoramic view of ways in which Australia and countries in Africa, Asia, Europe, and North and South America engage in educational programs and practices to transform the learning processes and outcomes of their students. It reveals and analyzes national and global trajectories in key areas of educational development, and enhances readers' understanding of the nature and complexity of educational transformation in a global context. The book's comprehensive analysis of factors associated with transforming education within globally representative geographical, cultural, and political contexts contributes to critical scholarship; its discussion of individual country findings and cross-country patterns has significant implications for educational practitioners and leaders. The volume has direct practical relevance for educational practitioners and leaders, policymakers, and researchers, as nations remain in dire need of effective ways and means to transform their respective educational systems to (1) more ably realize educational equity, (2) make learning relevant to an increasingly diverse overall student populace, (3) ensure individual and general prosperity, and (4) promote substantive global collaboration in developing the new economy. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: