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Autor/inn/enQuintini, Glenda; Martin, Sébastien
InstitutionOECD / Directorate for Employment, Labour and Social Affairs
TitelSame but different: School-to-work transitions in emerging and advanced economies.
Gefälligkeitsübersetzung: Gleich aber doch unterschiedlich. Übergänge von der Schule in Arbeit in aufstrebenden und fortschrittlichen Ökonomien.
QuelleParis (2013), 57 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD social, employment and migration working papers. 154
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1815-199X
DOI10.1787/5jzbb2t1rcwc-en
SchlagwörterDemografischer Wandel; Industriestaat; Schwellenland; Unterbeschäftigung; Berufsausbildung; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktchance; Berufliche Integration; Berufliche Stellung; Berufseintritt; Beschäftigungsgrad; Jugendarbeitslosigkeit; Internationaler Vergleich; Bekämpfung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Jugendlicher; Junger Erwachsener; Argentinien; Australien; Brasilien; Chile; Deutschland; Frankreich; Großbritannien; Indien; Indonesien; Italien; Kanada; Mexiko; Spanien; Südafrika (Staat); Türkei; USA
AbstractImproving school-to-work transitions and ensuring better career opportunities for youth after labour market entrance are common goals in emerging and advanced economies as they can contribute to raising the productive potential of the economy and to increasing social cohesion. However, the challenges faced in achieving these objectives and the policies required vary between emerging and advanced economies. This paper analyses youth labour market outcomes in 16 countries: eight emerging countries and eight advanced economies. In light of this analysis, it also discusses differences and similarities in the policy measures countries have at their disposal to tackle the key emerging challenges. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2014/2
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