Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Quintini, Glenda; Martin, Sébastien |
---|---|
Institution | OECD / Directorate for Employment, Labour and Social Affairs |
Titel | Same but different: School-to-work transitions in emerging and advanced economies. Gefälligkeitsübersetzung: Gleich aber doch unterschiedlich. Übergänge von der Schule in Arbeit in aufstrebenden und fortschrittlichen Ökonomien. |
Quelle | Paris (2013), 57 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD social, employment and migration working papers. 154 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 1815-199X |
DOI | 10.1787/5jzbb2t1rcwc-en |
Schlagwörter | Demografischer Wandel; Industriestaat; Schwellenland; Unterbeschäftigung; Berufsausbildung; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarktchance; Berufliche Integration; Berufliche Stellung; Berufseintritt; Beschäftigungsgrad; Jugendarbeitslosigkeit; Internationaler Vergleich; Bekämpfung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Jugendlicher; Junger Erwachsener; Argentinien; Australien; Brasilien; Chile; Deutschland; Frankreich; Großbritannien; Indien; Indonesien; Italien; Kanada; Mexiko; Spanien; Südafrika (Staat); Türkei; USA |
Abstract | Improving school-to-work transitions and ensuring better career opportunities for youth after labour market entrance are common goals in emerging and advanced economies as they can contribute to raising the productive potential of the economy and to increasing social cohesion. However, the challenges faced in achieving these objectives and the policies required vary between emerging and advanced economies. This paper analyses youth labour market outcomes in 16 countries: eight emerging countries and eight advanced economies. In light of this analysis, it also discusses differences and similarities in the policy measures countries have at their disposal to tackle the key emerging challenges. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2014/2 |