Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDorsett, Richard; Lucchino, Paolo
InstitutionNational Institute of Economic and Social Research
TitelVisualising the school-to-work transition.
An analysis using optimal matching.
Gefälligkeitsübersetzung: Visualisierung des Übergangs Schule-Beruf.
QuelleLondon (2013), 25 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNIESR discussion paper. 414
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterÜbergang Schule - Beruf; Sozioökonomischer Faktor; Berufsausbildung; Berufliche Integration; Berufseintritt; Typologie; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Schulabgänger; Großbritannien
AbstractThis paper studies the school to work transition in the UK with the aim of achieving a richer understanding of individuals' trajectories in the five years after reaching school leaving age. By applying the technique of 'optimal matching' on data from 1991 to 2008, we group individuals' trajectories post-16, and identify a small number of distinct transition patterns. Our results suggest that while 9 out of 10 young people have generally positive experiences post-16, the remaining individuals exhibit a variety of histories that might warrant policy attention. We assess the extent to which characteristics at age 16 can predict which type of trajectory a young person will follow. Our analysis shows that, despite the apparent heterogeneity, virtually all at-risk trajectories are associated with a relatively small set of key 'risk factors': early pregnancy; low educational attainment and self-confidence; and disadvantaged family background. These characteristics are known to be strongly correlated across individuals and raise concerns about the degree of socioeconomic polarisation in the transition from school to work. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: