Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOfferhaus, Judith
InstitutionDeutsches Institut für Wirtschaftsforschung
TitelThe type to train?
Impacts of personality characteristics on further training participation.
Gefälligkeitsübersetzung: Welcher Lerntyp? Einflüsse der Persönlichkeit auf die Weiterbildungsteilnahme.
QuelleBerlin (2013), 36 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSOEPpapers on multidisciplinary panel data research at DIW Berlin. 531
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1864-6689
SchlagwörterBildungsmotivation; Persönlichkeitsmerkmal; Psychischer Faktor; Selbstverantwortung; Partizipation; Weiterbildung; Auswirkung
AbstractPersonality traits drive behaviors and attitudes, and determine socio-economic life outcomes for individuals. This paper investigates the relationship of six personality traits, the Big Five and Locus of Control, to individual participation in employment-related further education and training (FET) in a longitudinal perspective. Initial research suggests that training is a crucial determinant of life chances. Taking this a step further, I ask what sorts of individual personality traits characterize the type to train. I attempt to answer this question using data from the German Socio-Economic Panel from the time period 2000-2008. Applying random-effects logistic regression models to 39,833 observations of 4,981 individuals over a period of nine years reveals that those who are open to new experiences and have high internal control beliefs are more likely to participate in FET, and this holds true for different model specifications. Contrary to the hypotheses, Agreeableness, Extraversion and Neuroticism do not impact FET, whereas the training effect of Conscientiousness is more complex. It shows that in addition to the classical determinants of FET such as educational level and occupational status, there are personality traits which characterize the type to train. Practical implications of this finding are discussed. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: