Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSleep, Laurie; Eskelson, Samuel L.
TitelMKT and curriculum materials are only part of the story.
Insights from a lesson on fractions.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 44 (2012) 4, S. 537-558Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2012.716977
SchlagwörterWissen; Vorstellung (Psy); Lehrer; Lehrerleistung; Curriculum; Mathematikunterricht
AbstractThis paper investigates the contribution of mathematical knowledge for teaching (MKT) and curriculum materials to the mathematical quality of instruction by comparing the enactment of a fractions problem taught by two teachers with differing MKT. It was found that MKT seem to support teachers' precise use of mathematical language and to prevent errors; the curriculum materials provided a rich representational context for mathematical work. However, teachers' orientations toward mathematics and mathematics teaching and their goals for student learning also seemed to contribute to their use of curriculum materials to engage students with rich mathematics and to support students' participation in the development of the mathematics. Although orientations and goals made it more likely for a teacher to use multiple representations and elicit multiple solution methods, MKT was needed to productively use these elements in instruction. Based on this analysis, it is argued that there are aspects of developing orientations and goals that are related to MKT.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: