Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEilks, Ingo; Witteck, Torsten; Pietzner, Verena
TitelThe role and potential dangers of visualisation when learning about sub-microscopic explanations in chemistry education.
QuelleIn: CEPS journal, 2 (2012) 1, S. 125-145Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-opus-58286
SchlagwörterSekundarstufe I; Lernmethode; Schulbuch; Unterrichtsmaterial; Fachdidaktik; Chemieunterricht; Visualisieren; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Abbildung; Internet
AbstractThe core of theory-driven chemistry education consists of the constant shift between the different representational domains of chemical thinking: the macroscopic, the sub-microscopic, and the symbolic domains. Because the sub-microscopic domain can neither be seen nor directly visualised, it requires specific forms of visualisation, i.e. pictures and animations illustrating the model-based level of discrete particles, atoms, or molecular structures. This paper considers the central role visualisations play when learning about the model-based, sub-microscopic level, but it also reflects the dangers inherent in employing insufficiently examined, poorly considered, or even misleading visualisations. This is outlined using different examples taken from both textbooks for lower secondary chemistry education (for students aged 10 to 15) and from the internet. Implications for structuring and using sub-micro visualisations in chemistry education are also given. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: