Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarber, Carolyn; Torney-Purta, Judith
TitelComparing Attitudes in the 1999 and 2009 IEA Civic and Citizenship Education Studies: Opportunities and Limitations Illustrated in Five Countries.
QuelleIn: Journal of social science education, 11 (2012) 1, S. 47-63Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293; 1628-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v11-i1-1191
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vertrauen; Politische Bildung; Politisches System; Zivilgesellschaft; Jugendlicher; Dänemark; Estland; Finnland; Norwegen; Schweden
AbstractBoth the 1999 IEA Civic Education Study (CIVED) and the 2009 IEA International Civics and Citizenship Education Study (ICCS) sought to examine young people's attitudes and behaviors as related to civic engagement in addition to their civic knowledge. Now that both studies are completed, questions can be asked about the extent to which the averages of outcomes across countries have stayed consistent or changed. The purpose of this article is to review the CIVED and ICCS studies to examine the potential for, and potential limitations to, such a comparison extending beyond the cognitive domain to some attitudinal and participatory outcomes. We compared guiding frameworks for each study, examined the similarities and differences among items in scales appearing in both studies, and provided a general discussion of the pitfalls of comparing IRT scales across cohorts. An item-level analysis explored whether young people's average attitudes toward immigrants' rights and institutional trust changed between 1999 and 2009 in five Nordic countries. Stability in support for immigrants' rights and increasing trust are apparent in most countries, although exceptions to this pattern exist. Recommendations for secondary analysis of CIVED and ICCS are discussed (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: