Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlaverstijn, Michelle
TitelPractising the social dimension of the Bologna Process.
A comparative study of Ireland and the Netherlands.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 2 (2012) 1, S. 1-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Auslandsbeziehungen; Mobilität; Studium; Bologna-Prozess; Studienverhalten; Studentenschaft; Student; Ausland; Frankreich; Irland
AbstractThis article is based on small scale research on the social dimension in Ireland and the Netherlands and aims to provide stakeholders in the Bologna Process with examples of its implementation. Since it serves to introduce the social dimension in two specific countries, and since its definition of the social dimension is rather broad, it does not claim to provide clear-cut guidelines for implementation. Instead, it is designed to help HEI staff and other stakeholders visualise the social dimension in their own country, to provide a learning opportunity and to provoke thought and discussion. It should be borne in mind that information and data, which were accurate at the time of conducting the research, may well have altered as a result of current economic turmoil and changes in government. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: