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Autor/inn/enMachin, Stephen; McNally, Sandra
TitelThe evaluation of English education policies.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Evaluation der englischen Bildungspolitik.
QuelleIn: National Institute economic review, 219 (2012) 1, S. R15-R25
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Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-9501; 1741-3036
DOI10.1177/002795011221900103
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziale Herkunft; Bildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; England; Großbritannien; Schulpolitik; Soziale Ungleichheit; Schulleistung; Vorschule; Bildungspolitik; Schulpolitik; Soziale Herkunft; Lebenslanges Lernen; Hochschulbildung; Schulbildung; Bildungsabschluss; Vorschule; Allgemein bildendes Schulwesen; Bildungsabschluss; Schulbildung; Schulleistung; Berufsbildendes Schulwesen; Hochschulbildung; Lebenslanges Lernen; Wirkungsforschung; England; Großbritannien
Abstract"Educational inequalities are evident even before children start school. Those connected to disadvantage widen out as children progress through the education system and into the labour market. We document various forms of educational inequality. We then review available evidence for England about the impact of school-level policies on achievement and their potential for reducing the socio-economic gap. We discuss evaluation evidence under four main themes: school resources; market incentives; school autonomy; and pedagogical approaches." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/3
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