Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDonoso, Verónica; Wijnen, Christine W.
TitelMedia education and literacy in Latin America.
QuelleWeinheim: Juventa (2012), 27 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEnzyklopädie Erziehungswissenschaft Online. Fachgebiet Medienpädagogik
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN2191-8325
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Digitale Medien; Elektronische Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medieneinsatz; Medienerziehung; Medienkompetenz; Mediennutzung; Medienpädagogik; Bildungspolitik; Schule; Bildungsabschluss; Curriculum; Telekommunikation; Diskurs; Infrastruktur; Qualität; Zugang; Lateinamerika
AbstractIn this paper, we discuss discourses on media literacy and the state of the art in media education in Latin America paying special attention to the contextual factors that have helped to shape such discourses and educational practices. We found that the main factors that are needed for understanding the situation of media education are the countries' historical background, the social and political developments as well as the government agendas that are translated into formal educational policies and school systems. Understanding this general context is essential because it frames and conditions the effective (or ineffective) use and critical appropriation of digital media in education in the region and it strongly impacts the development of media and ICT educational-related policies in Latin America. We also reflect on the role of the formal educational systems as key players in media education in many of the countries in the region. We end with a discussion of the main challenges associated with ICT literacy in the region, namely that in a context where socio-economic differences are vast and where new media and information access is so unevenly distributed, media education should serve as a mechanism to achieve more equitable access and meaningful appropriation of the nowadays indispensable communication and information technologies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: