Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Depaepe, Marc |
---|---|
Titel | The practical and professional relevance of educational research and pedagogical knowledge from the perspective of history. Reflections on the Belgian case and its international background. |
Quelle | Aus: Between educationalization and appropriation. Selected writings on the history of modern educational systems. Leuven: Leuven Univ. Press (2012) S. [385]-406 |
Beigaben | Literaturangaben S. 404-406 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 90-5867-917-9; 978-90-5867-917-8 |
Schlagwörter | Bildungstheorie; Pädagogik; Systematische Pädagogik; Reformpädagogik; Erziehungspraxis; Forschung; Bildungsgeschichte; Lehrer; Didaktik; Experiment; Geschichte (Histor); Wissenschaftsentwicklung; Wissenschaftstransfer; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; Aufklärung (Epoche); Belgien; Europa |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2014/3 |