Literaturnachweis - Detailanzeige
| Autor/in | Betz, Tanja |
|---|---|
| Titel | Early childhood education and social inequality. Parental models of a "good" childhood. |
| Quelle | Aus: Richter, Martina (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood. Shifting private and public responsibilities in education and child rearing. Dordrecht u.a.: Springer (2012) S. 113-126
PDF als Volltext |
| Reihe | Children's well-being: Indicators and research. 5 |
| Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1) Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2) |
| Sprache | englisch |
| Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
| ISBN | 94-007-2971-5; 978-94-007-2971-1; 978-94-007-2972-8 |
| DOI | 10.1007/978-94-007-2972-8_9 |
| Schlagwörter | Erziehung; Empirische Untersuchung; Bildungschance; Soziale Ungleichheit; Bedürfnis; Einstellung (Psy); Wohlbefinden; Frühe Kindheit; Kindeswohl; Kindheitsforschung; Bildungspolitik; Sozialhilfe; Eltern; Kind; Vorschulalter; Ganztagsbetreuung; Kindergarten; Kindertagesbetreuung; Vorschule; Frühkindliche Bildung; Frühpädagogik; Partizipation; Deutschland |
| Abstract | This contribution studies parents' concepts of childhood in the interplay between early childhood and social inequality. The author then reports findings from a large-scale research project on which ideas of a "good childhood" are frequently used to guide policy, and she analyzes the effects these have in terms of generating inequality. (DIPF/Orig.). |
| Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
| Update | 2012/4 |