Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Europäische Kommission |
---|---|
Titel | Education and training monitor 2012. Gefälligkeitsübersetzung: Bildung und Ausbildung Monitor 2012. |
Quelle | Brüssel (2012), 65 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-92-9201-350-9 |
DOI | 10.2797/51172 |
Schlagwörter | Bildung; Informationstechnologische Bildung; Bildungsmonitoring; Bildungsbeteiligung; Bildungsmobilität; Bildungsstatistik; Frühförderung; Schule; Fremdsprachenkenntnisse; Lesen; Mathematik; Ausgaben; Qualifikation; Qualifikationsbedarf; Schlüsselqualifikation; Unternehmer; Hochschulbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Abbruch; Europäische Union; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Lettland; Litauen; Luxemburg; Malta; Niederlande; Polen; Portugal; Rumänien; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Zypern; Österreich |
Abstract | The Education and Training Monitor contains a wealth of quantitative information and comparative analysis on education and training in EU Member States. It is a tool to foster and encourage evidence-based policy making, and draws on the working methods established through Europe 2020, in particular the Joint Assessment Framework (JAF), to help ensure consistent assessment of progress across Member States. The first Education and Training Monitor provides an EU-wide overview of where Member States stand in relation to the Education and Training 2020 benchmarks, looking at different subgroups where the data allows for such differentiation. Particular attention is given to indicators that describe the situation and trends in terms of skill levels and patterns of the Member State populations illustrating the outcome of education and training systems. (Author's abstract, IAB-Doku) ". |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2013/3 |