Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ferrari, Monica |
---|---|
Titel | Education and things. Pedagogical ideologies and didactic materials in two European courts (15th-17th centuries). |
Quelle | Aus: Priem, Karin (Hrsg.); König, Gudrun M. (Hrsg.); Casale, Rita (Hrsg.): Die Materialität der Erziehung. Kulturelle und soziale Aspekte pädagogischer Objekte. Weinheim u.a.: Beltz (2012) S. 92-104
PDF als Volltext |
Reihe | Zeitschrift für Pädagogik. Beiheft. 58 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 0514-2717 |
ISBN | 3-407-41159-6; 978-3-407-41159-4 |
URN | urn:nbn:de:0111-opus-72007 |
Schlagwörter | Ideologie; Adelserziehung; Bildungsgeschichte; Schulbuch; 15. Jahrhundert; 16. Jahrhundert; 17. Jahrhundert; Neuzeit; Objekt; Gegenstand; Frankreich; Italien; Mailand |
Abstract | In this essay the author will focus on some educational ideas and practices based on things (objects, books, materials) used for the education of princes and lords in European courts, paying particular attention to the Sforza family in Milan in the 15th Century and the Bourbon family in France in the 17th Century. More specifically, she will discuss the relationships between teaching materials (books which are written ad hoc) and practices based on them. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/2 |