Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ziegler, Albert (Hrsg.); Fischer, Christian (Hrsg.); Stoeger, Heidrun (Hrsg.); Reutlinger, Marold (Hrsg.); Mönks, Franz J. (gefeierte Person) |
---|---|
Titel | Gifted education as a lifelong challenge. Essays in honour of Franz J. Mönks. |
Quelle | Berlin u.a.: Lit (2012), 365 S. |
Reihe | Talentförderung, Expertiseentwicklung, Leistungsexzellenz. 12 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-643-90275-1; 978-3-643-90275-7 |
Schlagwörter | Wissen; Führung; Forschung; Fähigkeit; Hochbegabung; Identifikation; Intelligenz (Psy); Kreativität; Australien; Beratung; Deutschland; Erwachsener; Forschung; Führung; Kreativität; Langeweile; Mehrsprachigkeit; Niederlande; Österreich; Peru; Schule; Weisheit; Wissen; Arabische Staaten; Begabtenförderung; Identifikation; Lateinamerika; Regelschule; Begabung; Hochbegabung; Leistung; Lebenslanges Lernen; Begabtenprüfung; Ethnische Gruppe; Fähigkeit; Förderung; Mentor; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Vernetzung; Förderung; Schule; Beratung; Regelschule; Lehrerausbildung; Begabtenprüfung; Multikulturalität; Langeweile; Begabtenförderung; Begabung; Lernmethode; Differenzierender Unterricht; Mehrsprachigkeit; Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht; Weisheit; Sozialkapital; Lebenslanges Lernen; Leistung; Vernetzung; Ethnische Gruppe; Erwachsener; Mentor; Arabische Staaten; Australien; Deutschland; Lateinamerika; Niederlande; Peru; Österreich |
Abstract | The book is dedicated to the scholar and academic teacher Franz Mönks, who is considered internationally to be one of the most brilliant giftedness researchers. The wide spectrum of his writings and activities is reflected in the number of renowned international scholars who contributed to this collection of essays on gifted education as a life-long challenge, including the question, what kind of learning environment supports learning of gifted students in science, giftedness and creativity in the theory of positive disintegration, student-centered approaches to gifted education, talent support, inspiration, natural differentiation to challenge high ability students in the regular classroom, individual antecedents of academic boredom, leadership-skills in young people, MINT talent support in school labs, the role of school counsellors, self-regulated learning strategies in gifted education, and the impact of beliefs on intelligence, achievement and creativity. (Orig./PRO). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/2 |