Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenEgger, Gerlinde (Hrsg.); Lechner, Christine (Hrsg.)
TitelPrimary CLIL around Europe.
Learning in two languages in primary education.
QuelleMarburg: Tectum (2012), 316 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8288-2764-0; 978-3-8288-2764-6
SchlagwörterElementarbereich; Kindergarten; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Motivation; Projekt; Bilingualer Unterricht; Fremdsprache; Mehrsprachigkeit; Bilinguale Erziehung; Europäische Erziehung; Sprachpolitik; Best-Practice-Modell; Fallbeispiel; Portfolio; COMENIUS (Schüleraustauschprogramm); Belgien; Deutschland; Großbritannien; Italien; Schweiz; Slowakei; Ungarn; Österreich
AbstractThroughout Europe there is a growing awareness that language learning is much more effective when linked to meaningful content. Through exploiting the synergies of Content AND Language Integrated Learning [CLIL], children gain a second or third language and subject knowledge simultaneously with ease. This publication brings together various perspectives from different corners of Europe and from different levels: Classroom practice, teacher education, academic research and European language policy. Through CLIL not only the target language improves substantially, it also has a very positive influence on attitudes and motivation and on the cognitive development of children plus a positive influence on subject matter knowledge and on the development of the pupils' first language. Furthermore, it is a particular advantage for children from a migration background and it is especially effective in primary school - from day one. For the benefit of every child and to bring the vision of three or more languages (1+(2) within compulsory education to life, it is time to rethink primary teacher education. [...] This volume is the outcome of a COMENIUS Regio-Project, which was funded from autumn 2009 to summer 2011. [...] This publication not only brings together various perspectives from different corners of Europe but also from classroom-level practice, teacher education, academic research and European language policy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: