Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNusche, Deborah; Laveault, Dany; MacBeath, John; Santiago, Paulo
InstitutionOECD
TitelNew Zealand 2011.
QuelleParis: OECD (2012), 159 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD reviews of evaluation and assessment in education
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2223-0947; 2223-0955
ISBN92-64-11691-5; 92-64-16867-2; 978-92-64-11691-7; 978-92-64-16867-1
DOI10.1787/9789264116917-en
SchlagwörterBildungsmonitoring; Evaluation; Selbstevaluation; Bildungsstandards; Schule; Schulsystem; Lehrer; Schulleistung; Schülerleistung; Bericht; Bewertung; Empfehlung; Leistungsmessung; Standard; Maori; Neuseeland
AbstractThis report for New Zealand forms part of the OECD Review on Evaluation and Assessment Frameworks for Improving School Outcomes. The purpose of the Review is to explore how systems of evaluation and assessment can be used to improve the quality, equity and efficiency of school education. The Review looks at the various components of assessment and evaluation frameworks that countries use with the objective of improving student outcomes. These include student assessment, teacher appraisal, school evaluation and system evaluation. [...] This report is organised in six chapters. Chapter 1 provides the national context, with information on the New Zealand school system, main trends and concerns, and recent developments. Chapter 2 looks at the overall evaluation and assessment framework and analyses how the different components of the framework play together and can be made more coherent to effectively improve student learning. Then Chapters 3 to 6 present each of the components of the evaluation and assessment framework - student assessment, teacher appraisal, school evaluation and system evaluation - in more depth, presenting strengths, challenges and policy recommendations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: