Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enImberman, Scott A.; Kugler, Adriana D.
TitelThe effect of providing breakfast on student performance.
Evidence from an in-class breakfast program.
QuelleCambridge, Mass. (2012), 28, [11] S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper series. 17720
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsverhalten; Bildungsertrag; Schule; Ernährungsverhalten; Ernährungspolitik; Arbeitspapier; USA
Abstract"The NBER Bulletin on Aging and Health provides summaries of publications like this. You can sign up to receive the NBER Bulletin on Aging and Health by email. In response to low take-up, many public schools have experimented with moving breakfast from the cafeteria to the classroom. We examine whether such a program increases performance as measured by standardized test scores, grades and attendance rates. We exploit quasi-random timing of program implementation that allows for a difference-in-differences identification strategy. Our main identification assumption is that schools where the program was introduced earlier would have evolved similarly to those where the program was introduced later. We find that in-class breakfast increases both math and reading achievement by about one-tenth of a standard deviation relative to providing breakfast in the cafeteria. Moreover, we find that these effects are most pronounced for low performing, free-lunch eligible, Hispanic, and low BMI students. We also find some improvements in attendance for high achieving students but no impact on grades"--National Bureau of Economic Research web site.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: