Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuñoz, Carmen
TitelInput and long-term effects of starting age in foreign language learning.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 49 (2011) 2, S. 113-133Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 5; Anmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Altersstufe; Spracherwerb; Fremdsprache; Englisch als Zweitsprache
AbstractThis study explores the long-term effects of starting age and the effects of input in an instructed language learning setting. First, with respect to the effects of starting age, the findings suggest that in the long term and after similar amounts of input, starting age is not a predictor of language outcomes. Second, the study examines the effects of input using multiple measures derived from responses to an extended questionnaire. The analysis reveals modest but significant effects of input on participants' proficiency, confirming that input never ceases to play a role in an instructed language learning setting, in contrast with opposite claims from studies of naturalistic language learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: