Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlowerdew, John
TitelAction, content and identity in applied genre analysis for ESP.
QuelleIn: Language teaching, 44 (2011) 4, S. 516-528Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 3; Anmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Kommunikation; Sprachfertigkeit; Wortwahl; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractGenres are staged, structured, communicative events, motivated by various communicative purposes, and performed by members of specific discourse communities (Swales 1990; Bhatia 1993, 2004; Berkenkotter & Huckin 1995). Since its inception, with the two seminal works on the topic by Swales (1990) and Bhatia (1993), genre analysis has taken pride of place in much of the ongoing research in languages for specific purposes (LSP). The goal of much of this research is pedagogic, the understanding being that good genre descriptions can feed into pedagogy in the form of syllabus and materials design. Whereas genre analysis usually focuses on language as action, this paper argues that analysis needs to focus also on content and identity. The discussion sketches out what this might mean in terms of pedagogic application. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: