Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCorrea, Maite
TitelSubjunctive Accuracy and Metalinguistic Knowledge of L2 Learners of Spanish.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 8 (2011) 1, S. 39-56
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Literaturangaben; Tabellen 9
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterFremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Angewandte Linguistik; Konjunktiv; Angewandte Linguistik; Konjunktiv; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht
AbstractOne of the most controversial topics in Applied Linguistics is the role of learners' metalinguistic knowledge (MK) in foreign language acquisition. There seems to be no agreement between those who propose that MK is at least facilitative for learning (Schmidt, 1990; Ellis & Laporte, 1997; Lightbown, 1998; Herdina & Jessner, 2000) and those who believe that it can be detrimental (Felix, 1981; Krashen & Terrell, 1983; Stokes & Krashen, 1990). This paper investigates the relationship between MK (understood as a combination of terminology knowledge and explicit, verbalizable knowledge of grammatical rules) and subjunctive accuracy by learners of Spanish at three levels. MK was assessed through a set of four terminology and grammaticality judgment tasks both in English and Spanish, whereas mastery of the Spanish subjunctive was evaluated through a set of five receptive and productive tasks. Findings include 1) improvements in both subjunctive accuracy in Spanish and MK in Spanish and English across levels, 2) a positive correlation between English MK and Spanish MK, and 3) a positive correlation between MK and accuracy in the use of the subjunctive. These findings show that MK indeed is positively correlated with accuracy in the use of this challenging structure as hypothesized. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: