Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacfarlane, Bruce
TitelThe morphing of academic practice.
Unbundling and the rise of the para-academic.
QuelleIn: Higher education quarterly, 65 (2011) 1, S. 59-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224
SchlagwörterForschung; Lehre; Hochschule; Verwaltung
AbstractTeaching, research and service are the three conventional elements of academic practice, recognised on an international basis. However, evidence suggests that academic practice is rapidly disaggregating, or 'unbundling', as a result of a variety of forces including the massification of national systems, the application of technology in teaching and increasing specialisation of academic roles to support a more centralised and performative culture. This article will present an analysis of these changes linked to the emergence of the 'para-academic': staff who specialise in one element of academic practice. This includes the 'up-skilling' of professional support staff and the 'deskilling' of academic staff. The implications of this change for the quality of the student experience and the sustainablity of academic citizenship are considered. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: