Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchoenfeld, Alan H.
TitelToward professional development for teachers grounded in a theory of decision making.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 43 (2011) 4, S. 457-469
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-011-0307-8
SchlagwörterEntscheidung; Orientierung; Modellieren; Glaube; Betriebsmittel; Professionalisierung; Ziel; Hilfsmittel
AbstractThere is now robust evidence that teachers' and others' in-the-moment decision making can be modeled and explained as a function of the following: their knowledge and other intellectual, social, and material resources; their goals; and their orientations (their beliefs, values, and preferences). The role of beliefs as they affect teachers' behavior can thus be described at a level of mechanism - but of necessity in interaction with resources and goals. This paper outlines and exemplifies how resources, goals, and orientations shape teachers' behavior. It indicates how they are interconnected, and why their evolution is necessarily slow. It then suggests how these understandings can be used as a foundation for mathematics teachers' professional development, and describes how they are being used to shape a course of participatory professional development for middle school mathematics teachers.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: