Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Abramovsky, Laura; Battistin, Erich; Fitzsimons, Emla; Goodman, Alissa; Simpson, Helen |
---|---|
Titel | Providing employers with incentives to train low-skilled workers. Evidence from the UK employer training pilots. |
Quelle | In: Journal of labor economics, 29 (2011) 1, S. 153-193
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0734-306X; 1537-5307 |
DOI | 10.1086/656372 |
Schlagwörter | Bildungsmotivation; Arbeitsmarktpolitik; Betrieb; Bildungspolitik; Erfolgskontrolle; Großbritannien; Berufsbildung; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Anreizsystem; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Wirkungsanalyse; Erfolgskontrolle; Anreizsystem; Betriebswirtschaft; Berufsbildung; Arbeitsmarktpolitik; Niedrig Qualifizierter; On-the-Job-Training; Betriebliche Weiterbildung; Weiterbildung; Weiterbildungsangebot; Weiterbildungsförderung; Wirkungsanalyse; Betrieb; Ungelernter Arbeitnehmer; Großbritannien |
Abstract | "We use unique workplace and employee-level data to evaluate a major UK government pilot program to increase qualification-based, employer-provided training for low-qualified employees. We evaluate the program's effect using a difference-in-differences approach. Using data on eligible employers and workers we find noevidence of a statistically significant effect on the take-up of training in the first 3 years of the program. Our results suggest that the program involved a high level of deadweight and that improving the additionality of the subsequent national program is crucial if it is to make a significant contribution toward government targets to increase qualification levels." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2003 bis 2004. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2011/3 |