Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTischler, Amy; McCaughtry, Nate
TitelPE is not for me.
When boys' masculinities are threatened.
Gefälligkeitsübersetzung: Sportunterricht ist nichts für mich. Wenn die Männlichkeit von Jungen in Gefahr gerät.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 82 (2011) 1, S. 37-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367
SchlagwörterLeistungsfähigkeit; Soziale Norm; Junge; Geschlechterforschung; Junge; Leistungsfähigkeit; Sport; Sportsoziologie; Didaktik; Lehrerverhalten; Sportunterricht; Männlichkeit; Freizeitsport; Sportpädagogik; Soziale Norm; Außenseiter; Schülerverhalten; Geschlechterforschung; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Schülerverhalten; Soziales Verhalten; Didaktik; Sozialer Status; Männlichkeit; Sport; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Körperlichkeit; Freizeitsport; Außenseiter
AbstractThis study used hegemonic masculinity theory to examine the intersection of masculinities and school physical education from the perspectives of boys who embodied masculinities that were marginalized. Over a 13-week period using present-focused, student-centered, qualitative methodological approaches, the authors observed, interviewed, and worked in small groups with 5 middle school boys from two schools. The authors identified three significant themes that merge the stories and experiences of masculinity hierarchies in sport-based physical education. First, the authors found that four social practices (content, pedagogies, teacher-student relationships, and peer cultures) in these physical education settings privileged some masculinities over others. Second, the authors examined the role that embodiment played, both in how the boys wore their oppression and in how their bodies resisted marginalizing situations. Third, the authors describe the contrasts these boys drew between physical activities experienced in sport-based physical education and physical activity experiences in other areas of their lives. The authors used Connell and Messerschmidt's (2005) reconceptualization of the theory of hegemonic masculinity for understanding how competitive sport-based physical education functioned to oppress boys with masculinities that were deemed abnormal. Additionally, the authors introduce feminist poststructuralism as a possible theoretical lens for interpreting boys' bodies as also being active agents in social practices rather than being only passive objects who are oppressed and dominated. Verf.-Referat (geändert).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: