Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDöbert, Hans
TitelSchools and pupils in Germany.
Problems, developments and perspectives.
QuelleAus: Nowosad, Inetta (Hrsg.); Milkowska, Grazyna (Hrsg.): A child in school setting. Torun: Marszalek (2011) S. 13-43Verfügbarkeit 
ReiheInternational Forum for Education. 1.2011,1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN83-7611-906-0; 978-83-7611-906-9
SchlagwörterBildungsmonitoring; Evaluation; Familie; Bildungspolitik; Deutschland; Eltern; Familie; Föderalismus; Grundschule; Gymnasium; Hauptschule; Lehrerfortbildung; Qualität; Realschule; Bildungsstandards; Schule; Evaluation; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Qualifikation; Schulleiter; Allgemein bildende Schule; Ganztagsschule; Leistungsmessung; Schulorganisation; Heterogenität; Bundesland; Bildungsabschluss; Eltern; Schule; Schulsystem; Gegliedertes Schulsystem; Schulleiter; Schulorganisation; Schuldauer; Allgemein bildende Schule; Schulform; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Hauptschule; Realschule; Gymnasium; Ganztagsschule; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Bildungsabschluss; Bundesland; Föderalismus; Gemeinde (Kommune); Rechtsgrundlage; Qualifikation; Heterogenität; Leistungsmessung; Qualität; Bildungsmonitoring; Deutschland
AbstractA child's educational career involves a variety of decisions which are of great importance in Germany. If the function as a means of educational allocation that is fulfilled by the school types and the educational programmes linked to them is not taken into consideration, one runs the risk of wrongly interpreting the structures and developments of the German school system. Alongside its structural and organizational peculiarities, the general-education school system in Germany - compared to the school systems of other industrial countries - is characterized by two cultural traditions: the aims of the general-education school system are defined neither by its "consumers", nor in pragmatic terms by the interests, needs, and development perspectives of its "clients", but mainly in a normative manner by the intellectual tradition of so-called education theory. What is taught and what comes out of it are not functional and motivated by pragmatic aims, but rather result from superordinate ideas and cultural and practical traditions. Connected to this is the continuous discussion on the contrast or equivalence of general education vis-à-vis vocational education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: