Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Fisherkeller, JoEllen (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International perspectives on youth media. Cultures of production and education. |
Quelle | Frankfurt, Main u.a.: Lang (2011), VI, 399 S. |
Reihe | Mediated youth. 12 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1555-1814 |
ISBN | 1-4331-0653-1; 978-1-4331-0653-8 |
Schlagwörter | Fallstudie; Interkulturelle Kommunikation; Kreativität; Jugendforschung; Film; Jugendmedien; Medienarbeit; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Mediennutzung; Medientheorie; Visuelles Medium; Kind; Schule; Öffentliche Schule; Videoaufzeichnung; Projekt; Gesundheitserziehung; Kunst; Medientechnik; Soziales Netzwerk; Transformation; Weltgesellschaft; Christliche Religion; Freizeitverhalten; Jugendarbeit; Jugendkultur; Organisation; Produktion; Mobiles Gerät; Internet; Indigenes Volk; Migrant; Informationstechnologie; Arabische Staaten; Australien; Brasilien; Dänemark; Israel; Norwegen; Schweden; Singapur; Skandinavien; USA |
Abstract | This book documents and analyzes transnational research on youth media production and distribution projects both in and out of school. With [...] theoretical analyses, notes, and bibliographies, each chapter includes a case study, illuminating the variety and diversity of youth media projects around the world. Contributors span multiple disciplines and regions, and provide [a variety of] perspectives. The information gathered here is a [...] tool in assessing the potential of youth media programs; the book intends to make [...] contributions to youth media practices, scholarship, policy, and advocacy, and ultimately, to help young people around the world think, feel, and act like powerful and expressive participants in their local and global multi-mediated realities. An accompanying website provides a comprehensive and up-to-date list of programs, projects, research reports, and publications relating to youth media. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |