Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenIvanova, Vanya (Hrsg.); Klingenberg, Matthias (Hrsg.)
InstitutionDVV International; Bonn Conference on Adult Education and Development (2011, Bonn)
TitelClosing the books or keeping them open?
Contributions to the Bonn Conference on Adult Education and Development (BoCAED) "Remember for the Future".
QuelleBonn: DVV International (2011), 163 S.Verfügbarkeit 
ReiheInternational perspectives in adult education. 66
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-942755-03-3; 978-3-942755-03-0
SchlagwörterDemokratische Bildung; Erinnerung; Gewalt; Konflikt; Vergessen; Verhaltensänderung; Interkulturelle Bildung; Erfahrungslernen; Schulbuch; Museumspädagogik; Projekt; Friedenspädagogik; Geschichte (Histor); Geschichtsunterricht; Oral History; Unterdrückung; Völkerverständigung; Erwachsenenbildung; Emigration; Gewaltprävention; Psychosoziale Arbeit; Krise; Tagungsbericht; Erwachsener; Jugendlicher; Belarus; Bosnien-Herzegowina; Bulgarien; Deutschland; Deutschland-DDR; Jugoslawien; Kolumbien; Kroatien; Nordirland; Peru; Serbien; Simbabwe; Südafrika (Staat); Usbekistan
Abstract[For this compendium,] scholars, educators and practitioners working in the fields of memory studies, peace and conflict studies, and Youth and Adult Education were invited to contribute for the discussion on issues concerning recent violent past and its implications in the present. More and more Youth and Adult Education providers are involved in reconciliation and dealing with past activities, the role of non-formal education in this field has increased in recent years. [...] In this volume you will find thirteen articles coming from different parts of the world and covering various topics: Youth and Adult Education methods in dealing with the past, teaching shared memory and violent past, oral history, museums and memorials as educational sites and providers of public education, dealing with the past as a method for peace-building and reconstruction of civil society after violent conflicts and war, achieving reconciliation through dialogue, collaboration and exchange. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: