Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Shields, Carolyn M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Transformative leadership. A reader. |
Quelle | New York, NY u.a.: Lang (2011), VI, 395 S. |
Reihe | Counterpoints. 409. Studies in the postmodern theory of education |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4331-1309-0; 978-1-4331-1309-3; 978-1-4331-1310-9 |
Schlagwörter | Erziehung; Kritische Pädagogik; Führung; Kulturdifferenz; Empathie; Identität; Kommunikation; Ethnizität; Rollenerwartung; Australien; Erziehung; Ethik; Führung; Gerechtigkeit; Identität; Kanada; Kommunikation; Lehrerfortbildung; Lehrplan; Norwegen; Schulreform; Sozialer Konflikt; USA; Schulreform; Schulleiter; Kritische Pädagogik; Dubai; Multikulturelle Gesellschaft; Ethnizität; Rollenerwartung; Transformation; Gemeinwesen; Schulleiter; Lehrerfortbildung; Multikulturelle Gesellschaft; Sozialer Konflikt; Lehrplan; Inklusion; Ethik; Gerechtigkeit; Gemeinwesen; Transformation; Benachteiligung; Australien; Dubai; Kanada; Norwegen; USA |
Abstract | This [...] reader is a collection of original chapters by authors from five different countries, each of whom explores a facet of transformative leadership. Transformative leadership is fundamentally a critical approach to leadership that goes well beyond the tenets of most current leadership theories to focus on social transformation as the basis for both individual and collective achievement. The text clarifies and elaborates the concept, linking it to other theories including ways of thinking about curriculum and pedagogy to prepare leaders for a more transformative role. [The book] provides examples of studies conducted using the lens of transformative leadership as well as of research re-analyzed through its perspective. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/3 |