Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDustmann, Christian; Frattini, Tommaso; Lanzara, Gianandrea
InstitutionNORFACE Research Programme on Migration
TitelEducational achievement of second generation immigrants.
An international comparison.
QuelleLondon (2011), 43 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNorface migration discussion paper. 2011-25
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Bildungsmobilität; Bildungsmotivation; Bildungsniveau; Soziale Mobilität; Ausländer; Australien; Belgien; Dänemark; Deutschland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Italien; Kanada; Kind; Niederlande; Norwegen; Österreich; Portugal; Schweiz; Spanien; Schulleistung; Schweden; Soziale Mobilität; USA; Internationaler Vergleich; Bildungsniveau; Herkunftsland; Bildungsabschluss; Bildungsbeteiligung; Kind; Bildungsabschluss; Schulleistung; Zweite Generation; Einwanderungsland; Migrationshintergrund; Migrationshintergrund; Internationaler Vergleich; Ausländer; Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Herkunftsland; Italien; Kanada; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schweden; Schweiz; Spanien; USA; Österreich
Abstract"This paper investigates the educational achievements of second generation immigrants in several OECD countries in a comparative perspective. We first show that the educational achievement (measured as test scores in PISA achievement tests) of children of immigrants is quite heterogeneous across countries, and strongly related to achievements of the parent generation. The disadvantage considerably reduces, and even disappears for some countries, once we condition on parental background characteristics. Second, we provide novel analysis of cross-country comparisons of test scores of children from the same country of origin, and compare (conditional) achievement scores in home and host countries. The focus is on Turkish immigrants, whom we observe in several destination countries. We investigate both mathematics and reading test scores, and show that the results vary according to the type of skills tested. For mathematics, in most countries and even if the test scores achievement of the children of Turkish immigrants is lower than that of their native peers, it is still higher than that of children of their cohort in the home country - conditional and unconditional on parental background characteristics. The analysis suggests that higher school quality relative to that in the home country is important to explain immigrant children's educational advantage." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1983 bis 2009.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: