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Autor/inn/enLui, Silvia; Weale, Martin
InstitutionNational Institute of Economic and Social Research
TitelEducation and its effects on the income, health and survival of those aged sixty-five and over.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildung und dessen Effekte auf das Einkommen, die Gesundheit und das Weiterleben von 65jährigen und älter.
QuelleLondon (2011), 37 S.
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ReiheNIESR discussion paper. 383
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterLebenserwartung; Alter; Großbritannien; Rentner; Sterblichkeit; Auswirkung; Lebenserwartung; Bildungsabschluss; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Bildungsabschluss; Gesundheitszustand; Sterblichkeit; Einkommenshöhe; Alter; Auswirkung; Medizinischer Faktor; Alter Mensch; Rentner; Großbritannien
Abstract"We explore the effects of income and, additionally education on the income, self-reported health and survival of people aged sixty-five and over in order to identify benefits resulting from education which are omitted in the conventional analysis with its focus on labour income excluding employer contributions. We find that well educated people enjoy substantially higher incomes and longer healthy lives. However our estimates of the magnitudes of these are sharply reduced if we imposed on our model, estimated from British Household Panel Survey Data, the restrictions that the mortality rates it generates should be consistent with aggregate official data. Nevertheless, discounted back to age 21 we estimate that men with higher education qualifications receive on average, after the age of sixty-five, benefits worth £ 42, 000. For women the comparable figure is £ 26,000." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1991 bis 2006.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/2
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