Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropean Centre for the Development of Vocational Training
TitelVocational education and training for the common good.
The macrosocial benefits of VET.
Gefälligkeitsübersetzung: Berufliche Ausbildung für die Gemeinnützigkeit. Der makrosoziale Gewinn von VET.
QuelleThessaloniki (2011), 73 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCedefop research paper. 13
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1831-5860
ISBN978-92-896-0702-5
SchlagwörterBildungsinhalt; Bildungsziel; Bildungsbeteiligung; Soziale Integration; Soziale Wahrnehmung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Wohlfahrtsökonomie; Wirtschaftsentwicklung; Beschäftigungsentwicklung; Berufsbildung; Berufliche Identität; Berufliche Integration; Berufsbildungssystem; Ausbildungsförderung; Internationaler Vergleich; Deutschland; Dänemark; Europa; Großbritannien; Spanien
Abstract"This report considers two mechanisms by which initial vocational education and training (IVET) or continuing vocational education and training (CVET) might produce macrosocial benefits. First, the aggregate level of VET qualifications (measured by the incidence of VET qualifications among the population) might cause benefits through increasing the overall level of human capital. Second is its positive influence on education equality. Researching these two calls for very different methodological approaches. In the first case (human capital) an exploratory time-series estimation approach was applied (following Green et al., 2006). It is found that the macrosocial benefits of VET are, largely, equal to those of general education (of comparable level). In the second case (equity) institutional arrangements through which VET may influence education equity were explored qualitatively with selected country case studies. The evidence shows that reducing the academic/vocational divide, reducing tracking (or using IVET to reintegrate onto mainstream tracks), mitigating against gender or ethnic inequality in IVET and CVET, integrating IVET and CVET (for example through a national qualification system spanning both forms of VET) and aiding the transition between VET and labour markets, tend to promote education equality. So long as that appropriate institutional arrangements are made, VET is important for equity and, therefore, for social cohesion." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Theoriebildung; Grundlagenforschung; deskriptive Studie; Längsschnitt; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1960 bis 1995.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: